გაკვეთილის გეგმა-ადამიანი და ბუნება
მთავარი თემა
|
ადამიანი და ბუნება
|
მასწავლებლის სახელი და გვარი
|
ნანი ბელიძე
|
კლასი
|
მე-6
|
მოსწავლეთა რაოდენობა
|
21
|
გაკვეთილის მიზნები და შედეგები
|
ადამიანისა და ბუნების მჭიდრო ურთერთ კავშირის გამოვლენა. ამ კუთხით მათი თვითშეგნების ამაღლება.
|
ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრული მიზნები და შედეგები
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ გარემოს დაცვითი ღონისძიებების მნიშვნელობის აღწერა.
|
წინარი ცოდნა
|
ა) აკვირდებიან ბუნებაში უხეში ჩარევით გამოწვეულ უარყოფით შედეგებს. აფასებენ ბუნებრივი რესურსების მნიშვნელობას ადამიანის ცხოვრებაში;
ბ) აღიქვამენ პრობლემებს ადეკვატურად;
გ) აქვთ სოციალური უნარ-ჩვევები;
დ) შეუძლიათ ორ საგანს შორის ურთიერთკავშირის გარკვევა;
|
შეფასების საგანი და პროცედურები
|
განმავითარებელი რუბლიკის გამოყენებით
|
სასწავლო მასალები და ტექნიკური რესურსები
|
მე-6 კლასის ბუნების სახელმძღვანელო- ავტ?
პროცესორი, კომპიუტერი, თაბახის ფურცლები, ფორმები ინსცენირებისათვის.
|
გაკვეთილის მსვლელობა
|
A ფაზა-/გამოწვევა
აქტივობა1. 5 წთ.
მასწავლებელი ამოწმებს წინასწარ მიცემულ დავალებას: ნახატი თემაზე ,,ადამიანი და ბუნება’’, საკუთარი კომენტარით. აფასებს მას კომენტარებით და იწყებს გამოწვევას კითხვით: რამდენად შეგეხოთ სურამულას ადიდება? რასაც მოყვება მათი აქტიური ჩართულობა თემასთან დაკავშირებით.
B ფაზა/შინაარსის რეალიზება
აქტივობა2. 10 წთ
მასწავლებელი კითხულობს ტექსტს..
მოსწავლეები ტექსტში პოულობენ იმ ადგილს სადაც ჩანს ადამიანის გავლენა ბუნენაზე და პირიქით.
აქტივობა3 . 5წთ
მოსწავლეები იხსენებენ განვლილი მასალიდან იმ საკითხებს, რომელიც გაკვეთილის თემას პასუხობს.
აქტივობა4. 10 წთ
მოსწავლეები აცოცხლებენ მშობლიურ ენაში შესწავლილი, ვაჟა ფშაველას პერსონაჟებს. ინსცენირება მთავრდება სიტყვებით: ,, რამ შემქმნა ადამიანად!’’
აქტივობა. 10 წთ.
მასწავლებელი კლასს ყოფს ორ ნაწილად, მიუთითებს წინასწარ შერჩეულ მისამართს და აძლევს დავალებას:
I ჯგუფმა უნდა მოიძიოს მასალები, სადაც ასახულია ადამიანის უხეში ჩარევით გამოწვეული უარყოფითი შედეგები ან მოსალოდნელი შედეგები და დაურთონ თემის შესაბამისი სურათები.
II ჯგუფმა-თუ როგორ უნდა დავიცვათ ბუნება და როგორ დავზოგოთ ბუნებრივი რესურსები.
ამის შემდეგ ისინი აკეთებენ თავიანთი ნამუშევრების პრეზენტაციასპროექტორის გამოყენებით.
C ფაზა/შეჯამება
აქტივობა1.3 წთ.
,,ვიცოდი,გავიგე, მინდა ვიცოდე’’-სტრატეგიის გამოყენება.
აქტივობა2. 2 წთ.
მასწავლებელი აძლევს წინასწარ შერჩეულ დავალებას :მოიძიონ ინტერნეტში ის ცხოველები და მცენარეები, რომლებიც ადამიანის უხეში ჩარევით გადაშენდა.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий